Archive for the ‘Eten en drinken’ Category

Posted by at augustus 1, 2019

Category: Eten en drinken

Tegenwoordig is bijna alles mogelijk, zelfs koffie op locatie. Als er ergens iets georganiseerd moet worden kan dat vaak alleen maar als er een gelegenheid is om koffie te zetten. Dat is nu verleden tijd, tegenwoordig kan men overal een bijeenkomst organiseren en regelt dan gelijk koffie op locatie. Daardoor is de keuze van locatie wel enorm uitgebreid, er kan zelfs in de open lucht, in het bos of bij een meertje, worden afgesproken. Er kan vantevoren al gereserveerd worden voor het aantal personen, en dan wordt de koffie op locatie bezorgd.

Meerdere soorten koffie

Er zijn nogal wat verschillende soorten koffie, die allemaal zijn komen overwaaien uit het buitenland. Ook deze koffie kan op locatie worden bezorgd. Hoe luxe is dat! De koffie op locatie kan zelfs uitgebreid worden met iets lekkers erbij, voor de liefhebber. En zo wordt het helemaal een feest om ergens te genieten van een heerlijke vers gezette kop koffie op een onverwachte locatie, met collega’s, vrienden of vriendinnen om je heen. Er zijn verschillende vestigingen in Nederland die dit organiseren, dus in principe maakt het niet uit waar je woont of waar je de activiteit wilt laten plaatsvinden. Er zit wel een bescheiden reiskostenvergoeding in de totaalprijs verwerkt, maar dat is logisch. De kofie wordt geserveerd in porceleinen bekers en niet in plastic of papieren bekers, want die komen de smaak niet ten goede.

Heeft u interesse in deze leuke service, kijkt u eens op hun site en neem kennis van de uitgebreide mogelijkheden die er geboden worden. Het aantal kopjes koffie doet net eens zoveel ter zake, al vanaf hele kleine gezelschappen geldt de service. Uitgezonderd de Waddeneilanden, maar die hebben zo hun eigen activiteiten, en hotels en restaurants die een soortgelijke service bieden. Een leuk idee!



Posted by at december 27, 2018

Category: Eten en drinken

Het importeren van levensmiddelen is makkelijker geworden door open grenzen in Europa en de handelsverdragen die Europa afsluit met andere landen. Zo is het voor ondernemers makkelijker geworden om te importeren uit landen waar het voorheen heel moeilijk was zoals Libanon bijvoorbeeld.

Als importeur levensmiddelen kun je dan ook makkelijker importeren en dus goed verdienen. De winstmarge ligt nu hoger en kun je als importeur levensmiddelen meer geld verdienen. Hierdoor is het mogelijk om meer variatie te krijgen in de levensmiddelen dat het land binnen komen. De importeur kan het namelijk veroorloven om verschillende producten te importeren. Dit was voorheen niet mogelijk omdat ze van een soort product veel moesten kopen om winst te maken.

Door de makkelijkere import uit het buitenland door importeur levensmiddelen hebben we veel meer keuze in de supermarkten. Als je de beschikbare levensmiddelen vergelijk met 5 jaar geleden zie je al een groot verschil. Nu hebben sommige landen zelfs hun eigen schappen in de supermarkten. Zo zijn er delen van de supermarkt met levensmiddelen uit het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Ook uit Azië importeren we tegenwoordig veel omdat het zo goed verkoopt in de supermarkten. Bami, Roti en andere gerechten horen nu vaak bij de wekelijkse maaltijden in Nederland.

unidexholland.com/nl/

vantolversunie.com/

temafinefoods.com/nl/

Bezoek de website voor : meer informatie

Posted by at september 4, 2015

Category: Eten en drinken

Tags:

Als we het hebben over sterke drank, hebben we het tegenwoordig niet meer over de normale bekende dranken die al eeuwen op de markt bekend zijn. Tegenwoordig worden er jaarlijks honderden nieuwe soorten sterke drank op de markt gebracht. Oudere mensen die eenmaal hun voorkeur geschept hebben zijn niet zo beïnvloedbaar als jongeren. Als we nou eenmaal gek zijn op jenever of brandwijn zal daar niet snel verandering in komen.

Jongeren daarentegen zijn erg makkelijk te beïnvloeden in hun keuze. Nieuwe dranken als Fireman en de inmiddels bekende Rocketshot zijn dan ook niet aan te slepen in de horecagelegenheden. Opvallend is dat jongeren baten bij de ietwat zoetere drankjes met felgekleurde etiket.

 

In grote Nederlandse clubs en discotheken zien we het aanbod van sterke drank dan ook steeds groter worden. In sommige horecagelegenheden maken ze er dan ook een ware show van.

Kleine “shotglaasjes” worden gevuld met meerdere soorten sterke drank waarna een kleine show volgt waarbij grote vlammen te pas komen.

De gekste drankjes worden voor je klaargemaakt door goed getraind barpersoneel, om zo toch de veiligheid van de klanten te garanderen. Zo zijn er tientallen borreltjes waarbij het barpersoneel iets bijzonders bedacht hebben.

 

De groei van het aanbod in sterke drank is vooral sinds de laatste jaren sterk gegroeid.

Duidelijk te zien is ook dat jongeren tegenwoordig sneller een sterke borrel nemen, daar waar we vroeger allemaal een biertje namen. Dranken als Bacardi, Tequilla en Sambuca zijn de afgelopen jaren erg populair geweest in kroegen en discotheken. Grappig om te zien is dat dit altijd in periodes gedronken wordt. Over twee jaar zal je zien dat er dan hele andere dranken populair zijn in vergelijking met vandaag de dag.

Kijk maar eens goed om je heen wanneer je in een grote kroeg op club staat wat er allemaal aan promotiemateriaal hangt in de vorm van vlaggen of opblaasflesjes. Daaraan zie je dan ook duidelijk dat er vaak geadverteerd wordt voor dranken die inmiddels al helemaal niet meer zoveel gedronken worden.

Vaak wordt er dan ook nieuw promotiemateriaal opgehangen van sterke dranken die op dat moment wel erg populair zijn.

Omdat jongeren erg makkelijk beïnvloedbaar zijn werkt deze manier van reclame erg goed.

De groei van het sterke drank aanbod zal de komende jaren waarschijnlijk alleen maar groter worden, omdat er dagelijks nieuwe dranken bedacht worden die later op de markt gezet zullen worden.

 

 

Bezoek de website voor : meer informatie

Posted by at september 1, 2015

Category: Eten en drinken

Tijdens een bierproeverij praat ik graag over het verschil tussen biermerken en bier types. Vaak denken consumenten dat bijvoorbeeld een Hoegaarden wit totaal iets anders is dan een Korenwolf. Beide bieren zijn te categoriseren in het type witbier en hebben we wat smaakverschil maar de vraag is of dit ook tijdens een geblinddoekte bierproeverij geproefd wordt.

Het verschil in smaak wordt in grote mate bepaald door andere factoren zoals tapritueel, glaswerk en omgeving. Zaken die je makkelijker kan beïnvloeden dan de inhoud van het flesje/fust bier. Ik maak tijdens de bierproeverij voor horecamedewerkers dan ook graag gebruik van de uitspraak brouwers maken bier, barmannen maken beleving.

De grote brouwerijen gaan met elkaar op verschillende niveaus en biertypen de strijd aan. Zo is het ene merk voor de Bourgondiër, de andere voor echte mannen en weer een ander voor de voetballiefhebbe man. Allemaal marketing uitstraling waarbij smaak eigenlijk helemaal niets uitmaakt. In de blind bierproeverij blijkt dat de Nederlandse pilseners qua smaakprofiel erg dicht bij elkaar liggen. In hoeverre is smaak dan als argument te gebruiken voor het kiezen van een merk? De gemiddelde consument proeft met zijn ogen en vind de uitstraling van het flesje en de merknaam belangrijker.

Dit overzicht laat zien dat elke grote brouwerij wel een biermerk heeft in een bepaald segment. Het speciaalbier segment leent zich er nog meer voor om zich onderling te differentiëren en brouwerijen doen dit dan ook met populaire biertrends. Met bierproeven.nu kunnen wij dan ook een horizontale of verticale bierproeverij verzorgen. Een horizontale bierproeverij focust zich op een bierstijl en de verticale op een brouwerij.

Bezoek de website voor : meer informatie