Voor wie is online reputatie management?

Posted by at december 31, 2013

Category: Bedrijven

Tags:

Wat is online reputatiemanagement en wat kun je ermee doen? Tegenwoordig loopt bijna alles via de online kanalen. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de online reputatie van een bedrijf goed is. Online feedback geven gaat gemakkelijker dan face-to-face. Een negatieve recensie typen gaat sneller, is onpersoonlijker en veiliger dan bellen met een klantenservice. Wanneer de recensie eenmaal online staat kan iedereen het altijd opzoeken. Er bestaat een manier om de online reputatie te managen. Wanneer potentiële klanten zien dat er op een positieve manier wordt omgegaan met negatieve feedback zijn ze sneller geneigd om het product te kopen.  Luisteren is daarbij van belang. Hiervoor zijn diverse tools ontwikkeld. ‘Social media monitoring tools’ bijvoorbeeld, oftewel programma’s die werken op basis van sleutelwoorden. Ze monitoren waar het sleutelwoord wordt gebruikt en vatten dit samen. Zo is in één oogopslag te zien waar de belangrijkste feedback wordt geuit.  Vervolgens moet men de feedback analyseren, is deze positief of negatief en hoeveel impact gaat deze feedback hebben op het te verkopen product. Na de analyse is het van belang om te reageren. Wanneer een klant negatieve feedback uit, kan dit naar iets positiefs worden omgezet, door er op een bevredigende manier mee om te gaan en dit ook te uiten naar andere (potentiële) klanten. Tenslotte is het belangrijk om deze cyclus structureel te herhalen. Voor wie is online reputatiemanagement? Online reputatiemanagement is voor elk bedrijf van belang. Zowel fysieke als online bedrijven. Fysieke bedrijven moeten het vaak hebben van mond tot mond reclame, tegenwoordig gaat dit sneller via de diverse social media. Daarom is het erg belangrijk om dit te monitoren.  Voor online bedrijven is dit nog meer van belang. Vaak is er gelegenheid om recensies te schrijven, of zoeken klanten met negatieve ervaringen elkaar op.  Over het algemeen is het belangrijk voor iedereen met een bedrijf, hoe groot, klein, fysiek of online een bedrijf ook opereert. Er zijn verschillende bedrijven die gespecialiseerd zijn in online reputatie management die ingehuurd kunnen worden. 

Bezoek de website voor : meer informatie

Sorry, comments are closed for this item.