Tegenwoordig is promotiekleding bijna niet meer weg te denken in een bedrijf of organisatie. Het is nou eenmaal belangrijk om herkenbaar te zijn en dit mag best getoond worden op de kleding van de organisatie. Denk hierbij aan een animatieteam op een camping. Wanneer u vragen heeft over de activiteiten die georganiseerd worden voor uw kinderen is het eenvoudig om iemand van het animatieteam te vinden. Ook verkopers op straat lopen veelal in promotiekleding. Verkopers van verschillende kranten of folders lopen in bekende steden met een jas of polo aan met het logo van de krant. Bij deze organisaties is promotiekleding vaak zelfs verplicht.
Het doel van promotiekleding is natuurlijk herkenbaar zijn en naamsbekendheid scheppen. Wanneer je een logo of slogan heel vaak voorbij ziet komen zal het je onbewust lang bijblijven. Uit onderzoek is gebleken dat visuele reclame voor maar liefst 35% blijft hangen nadat je het logo een aantal keer gezien hebt.
Er zijn verschillende soorten kledingstukken die je als promotiekleding kan gebruiken. Denk hierbij aan een bodywarmer, korte broek, fleece en nog vele anderen. Promotiekleding hoeft niet altijd in de kleuren van een bepaald bedrijf te zijn. Wanneer je met een team samenwerkt waarvan alle leden een blauw poloshirt dragen ben je eigenlijk al herkenbaar genoeg. Wel is het nogmaals verstandig er een logo of slogan op te bedrukken zodat je ook daadwerkelijk geassocieerd zal worden met het bedrijf waarvoor je werkt op dat moment.
Het promoten van een bedrijf gebeurd vaak door middel van bedrukte kleding. Het is een makkelijke, snelle en goedkope manier van reclame maken voor je organisatie, bedrijf of bepaalde activiteit waar je op dat moment mee bezig bent. Ook een sportdag op school bijvoorbeeld zal georganiseerd worden door een groep mensen die hier veel tijd in gestoken hebben. Deze zelfde mensen zullen op de sportdag ook aanwezig zijn om het geheel in goede banen te leiden. Vaak hebben deze mensen dan ook promotiekleding aan om weer de simpele reden dat deze mensen herkenbaar zijn. Bij dit soort activiteiten is een logo of slogan niet noodzakelijk, omdat er geen organisatie of bedrijf gepromoot wordt.
Zo zie je dus maar dat het gebruiken van promotiekleding erg belangrijk is in sommige situaties, Dus wil je voor weinig geld toch herkenbaar zijn als organisatie? Dan is promotiekleding de perfecte oplossing!
|
Bezoek de website voor : meer informatie |