De de aantrekkingskracht van fijne productverpakking zijn van invloed op consumenten die iets van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product. Zo veroorzaakt een aantrekkelijke product verpakking meer activiteit in het gebied van de hersenen die met impulsiviteit worden geassocieerd, dan neutrale verpakkingen. Met andere woorden, een aantrekkelijke product verpakking motiveren mensen om impulsieve keuzes te maken De functies van kleur, vorm en de touch en feelHet gebruik van kleur heeft drie primaire functies in het verpakkingsontwerp De kleur moet de aandacht van de consument trekken. Kleur kan zeer effectief zijn in het trekken van de aandacht van de consument. Kleuren zoals rood, geel, groen en roze zijn de vier meest in het oog springende kleuren zijn. Het gebruik van één van deze kleuren in een product verpakking verhoogt de kans dat iemand naar het product kijkt. De vorm van je product verpakking kan de meest onderscheidende factor zijn. Stel je voor dat een klant in de supermarkt een vol productschap bekijkt. Op de middelste plank staat één product die een andere vorm heeft als alle andere producten. Hiermee is deze direct onderscheidend, uniek en herkenbaar. Wees dus niet bang om verder te denken dan de traditionele verpakkingsvormen. Streef naar een product verpakking die anders, productgeschikt en merkrelevant is. Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de touch & feel van de verpakking. Producten die aangenaam aanvoelen, kunnen een positieve reactie bij de consument creëren. Producten met een gladde, matte, zijdezachte hoogglans uitstraling, of die zacht en pluizig aanvoelen, motiveren consumenten om het product aan te willen raken. Kies een product verpakking waarvan de textuur weergeeft wat de consument in de verpakking kan verwachten. Is je product luxueus? Kies materiaal dat luxueus aanvoelt. Op die manieren kun je klanten stimuleren om jouw product te kopen |
Share this post:
Gerelateerde berichten:
- Bouwen aan een dynamische mediamix met behulp van een vraagtrechter Elke keer dat de taak zich voordoet om een nieuw product te promoten, rijst de vraag: waar moet je überhaupt reclame lanceren? Op zoek naar...
- Lockers toevoegen: dit geeft je huis een betere stijl Zo combineer je jouw kast met een betonlook Een interieur stylen in je eigen smaak is moeilijker dan dat je denkt. Je dient te kijken...
- Vind gemakkelijk een ideaal kerstpakket met deze tips Wie wil het personeel nu niet met een ideaal kerstpakket verrassen aan het einde van het jaar? Maar als het tijd is om deze te...
- Woonwinkel Interieurtips Interieurtips Gaat u binnenkort naar een woonwinkel om uw interieur een boost te geven? Dat is geen slecht idee, want bij verschillende woonwinkels heeft...
- Samenstellen van kerstpakketten: zelf doen, maatwerk of kant-en-klaar? Mag jij je binnenkort gaan bezighouden met het samenstellen van kerstpakketten voor jouw personeel, dan staan er een aantal opties voor je open. Je kunt...
- Wat maakt duurzame mode.. duurzaam? Introductie De mode-industrie levert een enorme bijdrage aan vervuiling en afval. Naar schatting gooien mensen elk jaar wereldwijd 65 miljoen ton kleding weg. Dat is...