Telefoon is een samenstelling van twee oud Griekse woorden: tele (ver) en geluid (foon). Het is een gebruikelijk iets dat apparaten een oud griekse naam krijgen: televisie (ver/gezicht), telegraaf (ver schrijven), telescoop (ver inzoomen) enzovoorts. In 1876 was Alexander Bell de eerste persoon die een telefoon patenteerde, eigenlijk was hem al iemand voor maar de Italiaanse immigrant Antonio Meucci had geen geld om zijn uitvinding te pattenteren, hij is wel de eerste persoon die een telefoonverbinding tot stand wist te brengen. De eerste telefoons waren totaal niet mobiel, heel omslachtig, lastig te bedienen en niet te vergeten heel erg duur. Toch won het product op den duur steeds meer terrein, het was wenselijk om mensen op afstand te kunnen spreken. De eerste telefoons werkten zonder een centrale, je kon maar naar een ander nummer bellen waar het toestel op aangesloten was. Er kwamen steeds meer en meer toestellen, om al deze toestellen weer met el kaar te verbinden kwamen er telefooncentrales. Deze centrales verbonden iedereen door, eerst aan de hand van namen later aan de hand van telefoonnummers. Dit werd geleidelijk aan gemoderniseerd en tegenwoordig bestaan er alleen nog automatische telefoon centrales. Het concept is simpel, je verbind jezelf met de centrale en die verbind jou vervolgens weer door met de persoon die je wilt bereiken. Gemakkelijk en snel, verbind en bel. Ook de kwaliteit van de verbinding gaat vooruit, tegenwoordig is in bijna heel Nederland toegang tot het 4G netwerk, op een paar bunkers en verlaten gebieden na. Er zijn daarom telefoonaanbieders die tegenwoordig VoLTE als telefoonservice aanbieden. VoLTE is een afkorting voor voice over LTE en betekend eigenlijk dat je via 4G belt. Ben jij een echte ondernemer? Ben je altijd druk met de zaak bezig en probeer je dit ook op andere mensen over te brengen? Dan kan het best wel eens gebeuren dat jij of jouw collega’s in een vergadering zitten of achter het stuur zitten. Dan kan de telefoon natuurlijk niet opgenomen worden. Er bestaat gelukkig een antwoordservice die de telefoonopname voor jou regelt. Zo weet je zeker dat je geen omzet misloopt. Het zal maar net een geïnteresseerde klant zijn of juist een klant met een prangende vraag die hierdoor ontevreden wordt. Allemaal mogelijkheden die we liever niet meemaken dus. |
Bezoek de website voor : meer informatie |