Als ondernemer is er veel waar je rekening mee moet houden. Vooral voor een startende ondernemer kan het lastig zijn om alles overzichtelijk te houden. Je kunt helaas niet altijd rekening houden met ongeplande telefoontjes. Maar je wilt toch graag altijd bereikbaar zijn voor je klanten. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Telefoontjes zijn misschien niet altijd belangrijk, maar zijn ook niet te negeren. Een vergadering is misschien lang niet net zo belangrijk als het telefoontje, maar negeren is ook weer geen optie. Je kan ook lastig weglopen wanneer je in een belangrijke vergadering zit. Een gemiste oproep riskeren is het niet waard.
De meeste simpele en effectieve optie is om gebruik te maken van een antwoordservice. Tussen 08:00 en 18:00 kan de telefoon altijd opgenomen worden, maar dat is nog lang niet alles. Een telefoonservice geeft een klant niet constant een willekeurige callcenter medewerker die de telefoon opneemt. De klant zal altijd dezelfde telefoniste aan de lijn krijgen. Jouw telefoniste is helemaal op de hoogte van jouw onderneming en weet wat je wensen zijn. Zo worden de klanten behandeld zoals je ze het zelf zou doen. Een leuk extraatje is dat de klanten zullen denken dat je een eigen receptioniste hebt. In geval van veranderingen in je onderneming kun je direct contact met de telefoniste opnemen. Dit kan per mail of telefonisch. Zo weet je zeker dat er geen fouten gemaakt kunnen worden.
Natuurlijk moet er doorgegeven worden wat er nou besproken is in het telefoongesprek. Om dat te verhelpen ontvang je bij van je telefoniste een gesprek verslag per mail. Hier staat alles in wat er besproken is in het telefoongesprek. U hoeft natuurlijk ook niet alles door te schakelen. Je kunt de doorschakeling stoppen wanneer u dat wenst. Een vakantie weg is dus geen probleem. Enigste wat u niet moet vergeten is de telefoon weer terug te schakelen.
|
Bezoek de website voor : meer informatie |