Tijdens een bierproeverij praat ik graag over het verschil tussen biermerken en bier types. Vaak denken consumenten dat bijvoorbeeld een Hoegaarden wit totaal iets anders is dan een Korenwolf. Beide bieren zijn te categoriseren in het type witbier en hebben we wat smaakverschil maar de vraag is of dit ook tijdens een geblinddoekte bierproeverij geproefd wordt. Het verschil in smaak wordt in grote mate bepaald door andere factoren zoals tapritueel, glaswerk en omgeving. Zaken die je makkelijker kan beïnvloeden dan de inhoud van het flesje/fust bier. Ik maak tijdens de bierproeverij voor horecamedewerkers dan ook graag gebruik van de uitspraak brouwers maken bier, barmannen maken beleving. De grote brouwerijen gaan met elkaar op verschillende niveaus en biertypen de strijd aan. Zo is het ene merk voor de Bourgondiër, de andere voor echte mannen en weer een ander voor de voetballiefhebbe man. Allemaal marketing uitstraling waarbij smaak eigenlijk helemaal niets uitmaakt. In de blind bierproeverij blijkt dat de Nederlandse pilseners qua smaakprofiel erg dicht bij elkaar liggen. In hoeverre is smaak dan als argument te gebruiken voor het kiezen van een merk? De gemiddelde consument proeft met zijn ogen en vind de uitstraling van het flesje en de merknaam belangrijker. Dit overzicht laat zien dat elke grote brouwerij wel een biermerk heeft in een bepaald segment. Het speciaalbier segment leent zich er nog meer voor om zich onderling te differentiëren en brouwerijen doen dit dan ook met populaire biertrends. Met bierproeven.nu kunnen wij dan ook een horizontale of verticale bierproeverij verzorgen. Een horizontale bierproeverij focust zich op een bierstijl en de verticale op een brouwerij. |
Bezoek de website voor : meer informatie |
Share this post:
Gerelateerde berichten:
- Small business ideas for small towns Hoewel kleine steden misschien niet hetzelfde voetgangersverkeer hebben als grote steden, kunnen ze toch bruisen van activiteit en het ideale startpunt zijn voor een groot...
- Wat maakt duurzame mode.. duurzaam? Introductie De mode-industrie levert een enorme bijdrage aan vervuiling en afval. Naar schatting gooien mensen elk jaar wereldwijd 65 miljoen ton kleding weg. Dat is...
- Ontwerp jouw maatwerk tafel Het unieke en beeldige concept van een gave maatwerk tafel. Een maatwerk tafel is het item dat je wilt in je interieur. Een maatwerk tafel...
- Bouwen aan een dynamische mediamix met behulp van een vraagtrechter Elke keer dat de taak zich voordoet om een nieuw product te promoten, rijst de vraag: waar moet je überhaupt reclame lanceren? Op zoek naar...
- Grote beurt aan een auto? Dit moet je weten Een grote beurt aan de auto is een belangrijke factor aan de auto. Je wilt natuurlijk niet dat je onderweg in de problemen komt tijdens...
- Wat zijn de werkzame ingrediënten in de Sterrenstof Pre workout Niet iedereen is nog bekend met de werkzame stoffen van een Pre workout. Dit terwijl het door bijna heel de sportwereld wel wordt gebruikt....