Productverhalen.nl zegt genoeg
Image default
Eten en drinken

Aanbod sterke drank steeds groter

Als we het hebben over sterke drank, hebben we het tegenwoordig niet meer over de normale bekende dranken die al eeuwen op de markt bekend zijn. Tegenwoordig worden er jaarlijks honderden nieuwe soorten sterke drank op de markt gebracht. Oudere mensen die eenmaal hun voorkeur geschept hebben zijn niet zo beïnvloedbaar als jongeren. Als we nou eenmaal gek zijn op jenever of brandwijn zal daar niet snel verandering in komen.

Jongeren daarentegen zijn erg makkelijk te beïnvloeden in hun keuze. Nieuwe dranken als Fireman en de inmiddels bekende Rocketshot zijn dan ook niet aan te slepen in de horecagelegenheden. Opvallend is dat jongeren baten bij de ietwat zoetere drankjes met felgekleurde etiket.

 

In grote Nederlandse clubs en discotheken zien we het aanbod van sterke drank dan ook steeds groter worden. In sommige horecagelegenheden maken ze er dan ook een ware show van.

Kleine “shotglaasjes” worden gevuld met meerdere soorten sterke drank waarna een kleine show volgt waarbij grote vlammen te pas komen.

De gekste drankjes worden voor je klaargemaakt door goed getraind barpersoneel, om zo toch de veiligheid van de klanten te garanderen. Zo zijn er tientallen borreltjes waarbij het barpersoneel iets bijzonders bedacht hebben.

 

De groei van het aanbod in sterke drank is vooral sinds de laatste jaren sterk gegroeid.

Duidelijk te zien is ook dat jongeren tegenwoordig sneller een sterke borrel nemen, daar waar we vroeger allemaal een biertje namen. Dranken als Bacardi, Tequilla en Sambuca zijn de afgelopen jaren erg populair geweest in kroegen en discotheken. Grappig om te zien is dat dit altijd in periodes gedronken wordt. Over twee jaar zal je zien dat er dan hele andere dranken populair zijn in vergelijking met vandaag de dag.

Kijk maar eens goed om je heen wanneer je in een grote kroeg op club staat wat er allemaal aan promotiemateriaal hangt in de vorm van vlaggen of opblaasflesjes. Daaraan zie je dan ook duidelijk dat er vaak geadverteerd wordt voor dranken die inmiddels al helemaal niet meer zoveel gedronken worden.

Vaak wordt er dan ook nieuw promotiemateriaal opgehangen van sterke dranken die op dat moment wel erg populair zijn.

Omdat jongeren erg makkelijk beïnvloedbaar zijn werkt deze manier van reclame erg goed.

De groei van het sterke drank aanbod zal de komende jaren waarschijnlijk alleen maar groter worden, omdat er dagelijks nieuwe dranken bedacht worden die later op de markt gezet zullen worden.

 

 

Bezoek de website voor : meer informatie